Ako rezervovať ubytovanie?

Rezervácia hotela cez internet nie je nič náročné ani výnimočné. Niekedy sa dá uskutočniť cez konkrétne webstránky hotelov a ubytovacích zariadení, najviac populárne (a väčšinou cenovo najvýhodnejšie) je „booknutie“ pobytu cez online rezervačné systémy.

V tomto článku popisujeme rezerváciu cez najväčší a najznámejší rezervačný systém Booking.com. Jeho používania sa nemusíte obávať, tento server je známy a dôveryhodný. Je pravdepodobné, že budete musieť pri rezervácii zadať číslo kreditnej karty, pri niektorých hoteloch to však ide aj bez nej.

Postup je jednoduchý a zvládne ho každý. Na začiatku si len klasicky otvoríte hlavnú stránku, zadáte mesto v ktorom hľadáte ubytovanie (prípadne konkrétny názov hotela), zvolíte dátum a počet osôb. Zobrazia sa Vám ubytovacie zariadenia dostupné v požadovanom termíne. Tie si následne môžete zoradiť podľa hodnotení zákazníkov, počtu hviezdičiek, alebo podľa ceny. Užitočné je aj hľadanie podľa polohy – napríklad v blízkosti najbližšieho letiska, alebo konkrétnych pamiatok.

Po kliknutí na ubytovacie zariadenie sa zobrazí kompletný popis, fotky, hodnotenia od návštevníkov (odporúčame ich čítať), ponúkané izby a informácie o rezervácii. Pri každom hoteli je napísané, či je pre rezerváciu nutné zadať číslo kreditnej karty (väčšinou áno.) Ak to nutné je, tak sa tu nachádzajú aj doplňujúce informácie týkajúce sa platby.

V praxi to vyzerá napríklad takto:

  1. Hotel nemusí za rezerváciu požadovať vôbec nič. V niektorých prípadoch sa strhne menšia suma (1-2€) pre overenie kreditnej karty (neskôr je vrátená).
  2. Hotel môže na účte „zablokovať“ sumu za prvú noc a po skončení pobytu sa odčíta celá suma za ubytovanie. Ak platíte v hotovosti, blokovaná suma sa maximálne po pár dňoch odblokuje.
  3. Hotel požaduje zaplatenie celého pobytu vopred. Väčšina hotelov nevyžaduje žiadnu platbu vopred a dokonca ani zálohu.

Server Booking Vám z kreditky v žiadnom prípade nič nestrhne, platba za pobyt je spracovaná priamo hotelmi (resp. inými ubytovacími zariadeniami).

Pri každom type hotelovej izby je uvedená cena. Dobre si prečítajte čo je zahrnuté v cene – niekedy v nej totiž nie je započítaná napríklad metská daň alebo DPH.

Ak používate kreditnú kartu niekoho iného, odporúča sa uviesť meno jej držiteľa v políčku „Špeciálne požiadavky“ počas rezervácie. Do tohto políčka môžete taktiež uviesť akékoľvek špeciálne požiadavky – napríklad ak potrebujete špeciálnu stravu, alebo si želáte výhľad na more atď.

Po uskutočnení rezervácie Vám e-mailom prídu všetky údaje hotela, vrátane telefónneho čísla a e-mailu. Tieto údaje si však môžete aj vopred vyhľadať na internete.

Všetky hotely akceptujú karty MasterCard a Visa, zoznam vyhovujúcich kariet môžete nájsť vo všeobecných podmienkach hotela.

U každého zariadenia musíte počítať s inými stornovacími podmienkami. Veľa hotelov ponúka bezplatné storno napríklad do maximálne niekoľkých dní pred plánovaným ubytovaním, niektoré hotely Vám však môžu strhnúť vysoký stornovací poplatok. Práve preto si rezerváciu radšej dobre rozmyslite a nezabudnite si prečítať spomínané podmienky.

Pri rozhodovaní Vám veľmi pomôžu hodnotenia, zverejnené na popisnej stránke každého zariadenia. Ak si rezervujete hotel cez Booking tak Vám po skončení pobytu taktiež príde e-mail s odkazom, na ktorom môžete dať k hotelu svoj komentár a hodnotenie, čím možno pomôžete ďalším návštevníkom, ktorí plánujú hotel navštíviť. Hodnotenia hotelov nájdete aj na rôznych iných stránkach. Veľké množstvo z nich má svoju facebook stránku – tu tiež môžete nájsť komentáre od návštevníkov. Veľmi populárny je server TripAdvisor.

Čím ďalej viac ľudí „obchádza“ cestovky a rezervuje si letenky + ubytovanie na vlastnú päsť. Tento spôsob je veľmi výhodný, navyše Vás nikto neobmedzuje, môžete si vybrať akékoľvek ubytovanie podľa svojich predstáv v akomkoľvek termíne.

Ak máte nejaké otázky ohľadom rezervácie cez Booking, neváhajte nám napísať nižšie do komentárov.

16 Komentárov

  1. cez booking som si rezervovala pobyt viackrát, odporúčam.. a je pravda že to treba sledovať, hrozne často sa tam objavia perfektné ponuky a aj 4-5 hviezdičkové hotely sa dajú booknuť za super cenu

  2. musí byť pri rezervácii a platbe karta embosovaná? alebo postačí aj virtuálna?

    • malo by sa dať rezervovať virtuálnou, radšej si to však overte, alebo rovno skúste

      • ďakujem za návod

  3. prekvapilo ma ze na tom bookingu su naozaj casto ceny hotelov nizsie nez na ich priamej webovej stranke.. neviete jak je to mozne?

  4. objednavali sme viackrat ubytko cez booking a nikdy nebol ziadny problem

  5. ako sa plati za hotel v zahranici cez booking??

  6. Ceny na booking.som su spravidla vyssie ako pri rezervacii napriamo, a to najmenej o cca 12% a viac – dovodom je vyska provizie tohot portalu.

    Ak ma hotel na svojej stranke rovnake ceny, ma ich preto, lebo to ma v zmluve s booking.com – avsak su to tzv. pultove ceny, z ktorych dava hotel pri rezervacii napriamo zlavu – takze suma sumarum, rezervacia napriamo je spravidla lacnejsia …

    Skuste si pozriet kalkulaciu na booking.com a potom oslovte hotel napriamo a uvidite, ze vo vsej penazenke ostane ostane minimalne o 12% a viac …

    • Booking si berie províziu v priemere 15-20%, teoreticky by teda malo platiť, že pri priamej rezervácii poskytne hotel výhodnejšiu ponuku – vôbec to ale nie je pravidlom.

  7. Zdravím. Chcela by som sa opýtať,či je možné platiť aj inou kreditkou než tou ,ktorú aom zadávala cez booking na potvrdenie rezervácie. Ďakujem

    • Nemal by to byť problém.

  8. Dobrý deň mám problém že mám iba debetnú platobnú kartu Maestro a keď som si chcel spraviť rezerváciu v rezorte na Slovensku tak ma to odbilo požiadavkou len na kartu Visa alebo MasterCard.Ako potom realizovať rezerváciu? Ďakujem

    • Ak majú takéto podmienky tak to inak asi nepôjde. Ale nemám osobnú skúsenosť, skúste kontaktovať rezort, možno pri priamej rezervácii ponúknu i lepšiu cenu.

  9. Kolegyne z práce objednávali mesiac dopredu hotel v Bratislave – hotel Devín. Objednali jednu izbu aj mne, hoci ešte nevie, či v danom termíne budem môcť vycestovať (rodinné problémy). V deň, keď hotel objednávali, som nebol v práci. Na druhý deň mi ukázali rezerváciu na moje meno a v podmienkach som našiel, že rezerváciu v prípade potreby nemožno stornovať. Volal som do hotela Devín, oni majú v podmienkach možnosť storna 24 hodín vopred, ak je izba objednaná priamo. Rezervovanie cez booking zrušiť nie je možné. Chcem sa spýtať, nie je to nad rámec zákona stanoviť také podmienky, kde nieje žiadna možnosť urobiť krok späť, keď až po doručení rezervačného listu zisti, aké sú tam tvrdé podmienky? dá sa proti tomu niekde ohradiť?

  10. Dobrý večer mám maestro card a ani za svet neviem dokončiť z touto kartou rezerváciu. Existuje nejaké riešenie aby som si nemusel zakladať nový účet v ďalšej banke?

  11. Bude mi automaticky stiahnuta druha platba za rezervaciu?ci musim zadat platbu zasa..dakujem

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *